Friday 31 August 2012

Gangnam Style

Assalamualaikum kawan!

Tak terlambat lagi kot. Selamat Hari Raya. Maaf zahir dan batin. Lepas tu, lagi bape minit je lagi 31 Ogos. So, selamat hari merdeka. Haaaa..banyak kan ucapan selamat disitu. Haha! Okey, straight to the point.

PSY

Hari tu aku bukak tuiter, sekali aku ternampak Gangnam Style kat list trending. Gangnam Style? Ape kejadah nye itu? Bukan kat tuiter je, kt fesbok pun orang dok hangat bercerita pasal Gangnam Style. Almaklum lah kan, aku kadang2 leh diketagori sebagai katak bawah tempurung jugak kadang kala.

Tanpa segan dan silu, aku pun tanye la incik Google. Macam biasa, incik google memberi fakta tanpa segan silu. Oooooo..rupa2 nye, videoclip (VC) dari seorang artis korea. PSY. Aku baru je tau. Orang lain dah muak gamak atau da basi agak nye nak dengar lagu Gangnam Style.

Step dalam VC lagu menjadi ikutan orang ramai. Sampai banyak orang wat video step tarian lagu nie,then letak kat youtube. Kira ala2 demam macam artis korea yang dulu tu ler. Yang penah meletop kebabommm kat Malaysia dulu. Alaahh, lagu Nobody tu. Wonder girls tu. I won't nobody..nobody..nobody..but you! Haa..ingat kan.

Untuk pengetahuan kawan2, ‘Gangnam’ tu maksud die ialah ‘South of the River’. Nama PSY tibe2 popular secara medadak di sebabkan VC die neh. Sampai kan, banyak artis2 hollywood pun nak menarikan step tarian lagu neh dalam konsert2 mereka. Konsep tarian die cume pakai spek hitam, pastu menari cam orang naik kuda.  Dah! tu je la! haha.

Aku malas nak letak link VC die kat sini. Pasal banyak sangat perempuan seksi dalam tu. Kalo korang nak tau google la sendiri ek.


P/s: Baru nak tau.. :)




1 comment:

  1. kannnn! lambat lah awok nih! saya dah siap menari dah! tapi tak menjadi! kehkehkehkeh

    ReplyDelete