Sunday 30 September 2012

Penyakit "Pelik" Kembali

Assalamualaikum.
Hai kawan2.

Lama dah tak menjenguk dekat sini. Mane tak nye, first week semester pun dah berlambak2 asssignment / presentation. Ditambah dengan rumah tak ada internet. Bile dah ade internet ni, mula lah rasa nak menconteng / mengarut / membebel dan seangkatan dengan nye. okey, jom kite pergi ke tajuk utama sebelum aku melalut lebih extreme.

Aku mempunyai penyakit "pelik" yang sangat extreme. PELUPA atau pun "short term memory loss". Ohhhh, memang penyakit ni tengah menular dengan ganasnya. Aku mula perasan penyakit pelupa aku ni sejak aku diploma. Boleh dikatakan ada je benda aku lupa. Lagi2 kalau nak pergi kelas. Memang ada je benda aku lupa nak bawak. Contoh terbaik ialah bila aku lupa bawak buku, purse, handset, jam tangan. Aku dah la cepat gelisah kalau tak pakai jam tangan.


Short term memory loss

Aku mula perasan yang aku akan lupa bila keadan tu "rushing". Contoh nye, aku dah bangun lambat nak pergi kelas, nanti ada lah yang aku lupa nak bawak. Kadang2 tu, kawan2 aku masa diploma dah tau dah kalau aku lupa nak bawak something. Bila aku cakap "alamak!!" . Member2 aku dah tau, mesti aku tertinggal something dekat kolej. 

Bukan setakat lupa bawak barang je, tarikh lahir orang pun aku lupa jugak. Pernah sekali tu, aku lupa  besday kawan aku. Sebab kawan aku ni memang jenis ingat tarikh2 ni especially tarikh lahir. *shaz, part nie memang khas untuk kau. Sebab kau tak pernah lupa wish besday aku. Aku je selalu lupa besday kau* So, bila aku lupa besday dia, ofcos la dia "angin" je dengan aku.

Password. Yes. ini lagi satu hal. Aku memang selalu lupa password. Contoh terbaik bila aku lupa password tuiter aku. Aku rasa dah banyak kali jugak aku tukar password tuiter disebabkan olah penyakit aku ni haaa. 

Lebih kurang macam ni la reaksi aku bila dah lupa. ish!



Part paling best sekali bila aku lupa nama orang. Aku memang susah nak ingat nama orang. Kadang2 tu sampai aku tanye banyak kali name orang tu. Tapi bila dah tebal muka nak tanye tu, aku pun cari la alternative. Kalau aku dah tak ingat tu, aku panggil orang "awak" je. Paling save and cover my short term memory loss. Haha!! Pastu dah la tak ingat nama orang, pastu boleh pulak lupa nak cam muka orang. Ishhh..dasat nye la aku nie.


Selalu buat reminder



Sebab tu kalau korang tengok dalam bilik aku, ade banyak reminder. Reminder kat celah sana...Reminder celah sini.... Nie semua sebab short term memory loss aku yang kronik. Ade jugak orang cakap aku saiko sebab letak banyak reminder. Nie bukan saiko braderrr!! wa nie special kes kot.

Nampaknya aku kena cari kismis. Pastu makan banyak2. Tapi bila nak makan tu, baca lah selawat sebelum makan tu. Jangan kau main telan je. Memang tak jadi ape la kan. 

Orite. Thanks beb sebab membaca entry aku. SaLam.












No comments:

Post a Comment