Monday 23 April 2012

Bubble tea...

Assalamualaikum.. :]

Ngeh ngeh..Ye, aku kembali lagi..kali neh aku nk sambung cte post yg sebelum neh. Kan aku ade ckp yg aku nk cte pasal pearl jelly yg ade kt coolblog, each a cup dan seangkatan dgn nye lah.  



Wuhooo~~ nampak yummyyy kn..

 

Sekarang da jd trend kt malaysia neh, org akan beli bende2 neh ble hang out ngn member, bf dan sape2 je la yg korg ske kn. Tp disebalik pearl jelly tu atau ade yg panggil dy bubble tea tu korg tau ke ingredients dy?? mybe ade yg da tau. Tp ade jgk yg xtau kn..cte akn bermula disini..bermulalah pengembaraan anda..huahauauha..apsal tbe2 cm dlm cte hantu plak neh..da terpesong la tuh kn..okey2, lupe kan aje yg td tu..haha



wuuu~~ byk nye bubble tea..

Sebenar nye, bubble tea tidak lah tersangat elok kpd kesihatan kite..(tgk la bahase aku, cm bese berterabur lagi). Sbb terdapat bahan2 yg lazim digunakan dlm minumam yg dibuat di Taiwan telah disahkan mengandungi karsinogen 2-diethylhexyl phthalate (DEHP) iaitu plastik yang diketahui berbahaya yang digunakan untuk melembutkan PVC.

Haaaa~~ nampak x, ape kandungan sebenar pearl jelly tu?? So, skrg kite ptot lebih hati2 dgn makanan buatan diproses atau minuman pada arini, sbb kandungan bahan2 tu bleh dicampur dgn kompaun atau bahan-bahan yg merosakkan kesihatan kite. Mungkin dy xbg effect kt kite skrg..tp bayangkan lagi 10 tahun atau 20 tahun..kite xtau kn..

So, renung2 kn dan selamat beramal (bak kate Dr Izzie..) :]





No comments:

Post a Comment