Sunday 16 December 2012

Experience.Friends.Enjoyable.Unforgettable.

Assalamuaalaikum sahabat.

Phewww~~ Lame rasa nya tak update blog. Bersarang labah2 pun ada nie haa~~ haha!! Hiperbola lebih la ko Syiha. Yup, betul2. Memang lama sebenar nya tak mengadap blog nie. Busy sikit la nak hujung2 sem nie. Tapi, baru2 nie aku ade join satu event nie. 8th World Islamic Economic Forum. Event nie berlangsung dekat Persada Johor International Convention Centre di Johor Bahru. First time pergi Persada. First time join event yang besar macam nie. 



8th World Islamic Economic Foum (WIEF)





First day sampai kat sana, ada briefing untuk volunteers. Aku ada sikit neves. Maybe aku kat tempat baru. Tapi, bila dah lama tu aku dah boleh sesuai dengan keadaan dan tempat dia. 


After briefing session with all the volunteers

Sebenarnya aku tak plan pun nak join event nie. Rasanya macam kebetulan je. Mula2 aku dapat tau event nie pun dari housemate aku. Tapi, time tu ktorang je borak2 kosong je la pasal nie. Then, my lecturer told me about this event in my class. Tibe2 aku teringatkan pasal "adengan" borak2 kosong ktorang tu. Kalau nak join event nie, kena pergi interview.Housemate aku nie agak "masuk air jugak kepala dia" (jangan marah, bahasa mudah gila2 lah..).

Housemate : Ape kata kita try pergi interview nie..??
Aku : erkkkk..
Aku : okey..tapi takut lah..(aku tak berapa konfiden sebenarnya)
Housemate : It's okey..kita try je..mane tau dapat ke..cube je.. (berkata2 dengan muka bersungguh2..haha)

Sampai hari yang ditunggu2 kan. Interview day. Ohoi hoi..neves tak hengat time nie. Apsal aku neves sangat pun tak tau nape. Mase interview tu ade dua orang interviewer. Sorang dari Malaysia & sorang lagi dari Palestin kot (x ingat dah..). Aku kena interview dengan orang interviewer dari Malaysia. 

NEVES SANGAT. Masuk2 je..Duduk. Name interviewer nie Miss Lulu Hanim. Miss Lulu nie masa mula2 aku tengok, muka dia serius giler. Aku lagi lah cuak. Okey, Miss Lulu dah mula bertanya. Sampai turn aku je, aku dah jadi gagap tak terkata. Maybe Miss Lulu perasan kot aku neves giler. Sampai dia boleh tersengih tengok aku neves. Dia punya soalan simple2 je. Aku pun perasan yang Miss Lulu nie, gelakkan aku. Maybe, obvious giler kot kat muka aku. hahaha..



Rehearsal for opening ceremony
  #Macam mane lah aku boleh tibe2 terlibat same#


Kawan2 Uitm..


Nice..nice..



Assilah, Saleh & Erin...


With Laura (centre)
Laura Wong nie team leader untuk information counter. She is very nice person. She treated us like her own children. She like person who are want to learn something new from her. Dia juga seorang yang helpful person. Aku dapat belajar banyak dari dia. Dia pun dah banyak kot joint event WIEF nie kot. So, no wonder lah dia sangat pandai melayan karenah2 orang yang datang kat information counter tu.


Nice pic..

Appreciation dinner..
Kawan2 yang lain course..haha

With Jackie


Ini ialah Jackie. Dia nie pun boleh diketegori kan sebagai boss aku jugak. #Kat sini, aku special case sikit, sebab aku kena bekerja bawah 2 orang boss..hahaha..yang pelik2 tu selalu akulah# She also very nice person. Mula2 dia jumpa aku je, dia dah gelak kan aku. Sebab dia gelak kan aku?? hahaha..ape lagi kalau bukan CALLER RINGTONE aku. Mase ktorang exchange fon no, dia pelik. Then, dia cakap, apsal bila I call u, ade orang jerit2? Aku pulak leh buat2 xfaham. Hahhh?? jerit?? owhhhh..That's my caller ringtone. Jap ag, dia boleh bantai gelak. How dare she laugh at me. Hahaha..Dia selalu complain pasal caller ringtone aku. She said, u better delete your caller ringtone. It make me stress!! Respon aku, sengeh je..haha!

Berkerja dengan dia sangat best. Aku boleh masuk mane2 tempat .Tapi dengan arahan dia la. Sebab dia pun suka suki je suruh pergi sana sini. Hahaha. Aku selalu rase yang aku selalu buat dia bertambah pening sebenar nye. But, she always said it's okey or "tak pe". Ape2 pun, tak pe bagi dia. haha. Yup, dia sangat baik.

Me: Eh,Jackie..peace sikit..


Booth Cufica!



Okey, nie dekat Cufica booth. Hasil kerja dorang memag nice and Ohsem! Tengok lah kat belakang aku tu. Even though it looks like simple, but their work is nice. Aku suruh sorang nie tolong amik kan pic aku kat sini, pastu lupe nak offer kat dia nak amik gambor dia pulok. hahaha..Sory lah kat orang tu. Takde niat pun nak buat camtu.Bila berjalan2 sebelah booth Cufica nie, suddenly~~~



Actually, Imad tengah melukis Caligrafi dia. Tapi dia sporting je aku nak snap pic dia.
Imad nie sangat berseni orang nye. Bukan pandai menyanyi je, melukis pun sama. Dia nie satu kampung dengan Maher Zain. They are from Lebenon. Mase malam Appreciation Dinner tu, Imad bersalawat. Subahannallah. sedap "ngat ngat" suara dia. Mase pameran nie, dia ade jugak jual hasil2 kerja dia kalau sape2 nak beli lah.

Okey, masa untuk bergambar dengan artis. haha. 

Ultimate yoo!

Singer from Brunei,Fakhrul Razi

Dia malu2 plak bile nak snap pic dia
Aku tak tau name dia ape. Dua kali aku tengok mamat nie buat show kat Marketplace. Unik nye, dia nie rap dalam bahasa arab. Tapi dia dari Malaysia. Nice.



Azzah 3R..Respect, Relax,Respond..hahaha

Sekarang Azzah dah bertudung. Mula2 tengok dia, aku tak perasan pun tu dia. Dia jadi MC mase Appreciation Dinner malam tu. Dia pun baik & friendly. 



She is Nisa Addina.

Nisa nie kalau dia pegang violin dia je,pastu dia gesek vilolin dia..memang superb beb. Bayangkan, dia di train main violin sejak dari kecik lagi. Mane lah tak terer macam sekarang. 



Experience.
Mula2 tu aku tak fikir nak dapat pengalaman pun. Ingat nak pergi for fun je. Tapi, aku fikir why not, aku join untuk gain experience. Memang terlalu banyak pengalaman yang aku dapat. Tak dapat digambarkan dengan kata2. Memang bila joint event macam nie, memang kena ade confident level yang tinggi. Housemate aku selalu cakap, even though tak confident pun, buat2 je macam confident habis. Sume kerja2 yang diorang bagi, cakap je yes, boleh, okey, baik. Walaupun sebenar nye no, tak boleh , it's not okey actually, tidak.hahaha..



Friends.
Ramai kawan yang aku dapat kenal kat sini. Ktorang boleh duduk semeja, makan sama2 walaupun berbeza Universiti, kolej, umur, jantina, bangsa,berbeza negara. langsung tak kenal pun. Tapi still boleh boleh berborak seolah2 macam dah kenal lame. We like one family. Berbeza bila dikampus. kalau kat kampus tu kawan kau tu dari semester 1 sampai last semester, tu je lah kawan kau. tak bercampur dengan orang lain pun. Tapi environment kat sini lain sangat. Sape2 pun boleh jadi kawan.

Enjoyable.
Memang sangat2 enjoy. Bila berkerja dalam satu team. Masing2 mesti tolong each other. Penat tu memang lah. Tapi boleh dikatakan enjoy all the time lah. 

Unforgettable.
Satu2 nye pengalaman takkan aku lupa kan sampai bila2. Great experience. Berkenal dengan ramai orang. Kebanyakan orang yang join nie boleh diketagorikan sebagai orang 'positive thinking'. Mereka selalu fikir dari aspek positive je. Maybe tu kot reason kenapa dorang boleh berjaya macam sekarang. Mereka sangat baik. Walaupun dorang tu berpangkat Dato, Tan Sri, Orang2 kenamaan dari luar negara.



*so, tak rugi lah aku join event nie. Membantu jugak lah dari self confident tu. Last word, It's fun!!*











No comments:

Post a Comment