Friday 15 June 2012

Kerana Dirimu Begitu Berharga

Assalamualaikum..Salam sejahtera~~ kepada anda semua, moga berbahagia~~(Masuk part lagu Rabanni plak) Terime kaseh Syiha dgn sore ko yang x berape nak sedap tu..nak bernasyid bagai pulak kan..boleh muntah warna hijau pucuk pisang plus warna kuning bila orang dengar. 


Rewards..
Haaaa~~sementara aku tak leh nak tdo neh (mane tak nye, orang laen study tok test..aku pegi bantai tdo tak hengat donia,pastu mngelabah xleh jawab test..haha..then, malam  tak leh tdo..)..nak cerita la sket. Aku nak cerita pasal reward. Apekah??? 

Aku nak story pasal reward neh bersebab. Sejak dua menjak neh, kehidupan aku sikit huru hara, gara - gara terlalu banyak sangat komitmen aku sebagai student. Bile da terlalu busy dengan task yang TERlampau banyak sangat, sampai makan pun lupa..dah tentu la kite akan rase "exhausted" kan?

Bile aku dah terlalu "exhausted" dengan agenda2 study aku yang tak berkesudahan tu, tibe2 aku terfikir..why not kalau aku bagi ganjaran kat diri aku sendiri yang diberi nama..Taaadaaaaa~~~~~ "REWARD DAY"

Reward day neh lebih kepada hari aku bagi ganjaran kat diri aku sendiri lepas aku buat sesuatu yang memerlukan effort yang tinggi. Contoh nye mcm test, quiz, exam & ape2 task yang aku rasa yang memerlukan aku punya effort yang lebih. 

Mesti terfikir kan..nak bagi reward ape?? kat diri sendiri plak tu...Bagi aku, aku tak kesah, asal kan reward tu dapat bagi kepuasan padi diri aku sendiri..Contoh nye mcm korang beli aiskrim paddlepop then makan aiskrim paddlepop sambil naik scooter. Atau korang pegi McD, g rembat chicken foldover sampai tiga set...Asal kan korang ase bende tu korang puas hati.

Best nye Chicken Foldover

Bila sebut pasal ganjaran, tak semestinya bende tu mahal dan perlu keluarkan duit yang banyak. Kadang2, tak payah kuar keluar duit pun. Terpulang kat korang mcm mane nak korang nak ganjaran kat diri sendiri.

So, bagi lah ganjaran pada diri anda sendiri..kerana dirimu begitu berharga~~ tata!











No comments:

Post a Comment